EU-dialoog: een geslaagd evenement rond de vergaderindustrie
visit.brussels organiseerde in samenwerking met JMIC (Joint Meetings Industry Council), CityDNA (City Destinations Alliance) en EEIA (European Exhibition Industry Alliance), de EU Dialoog: Driving positive change in the meetings industry. Georganiseerd als onderdeel van het Belgische voorzitterschap van de Raad van de Europese Unie, namen meer dan 180 professionals uit de industrie en Europese beleidsmakers uit 15 landen/EU-lidstaten deel.
De impact van ACS met Justdiggit
Earth Day 2024, een dag die bij ACS audiovisual solutions niet ongemerkt voorbij gaat. Het thema is dit jaar Planet vs Plastics. Dit jaar roept Earthday.org op tot een vermindering van 60% van de wereldwijde plasticproductie. ACS werkt sinds 2022 samen met Justdiggit en heeft zich geëngageerd om 900.000 m2 aangetast land in Kenia, Afrika, te hergroenen.
Inschrijftermijn Gouden Giraffe verlengd
De inschrijftermijn voor de Gouden Giraffe 2024 is verlengd tot en met 16 mei. De Gouden Giraffe Event Awards 2024 worden op 29 mei uitgereikt in het compleet vernieuwde NBC Congrescentrum in Nieuwegein. Voor merken, bedrijven, overige organisaties en bureaus is de inschrijftermijn om hun beste marketing of communicatie event uit 2023 in te schrijven verlengd tot en met 16 mei, 23.59 uur.
Google reviews niet het belangrijkst voor klantvertrouwen
Lang werd gedacht dat een hoge sterrenscore op Google het belangrijkste is voor het vertrouwen van potentiële klanten in een bedrijf. Uit enquêteonderzoek van Onderneming.nl blijkt dat het minder bijdraagt in het vertrouwen van de consument dan andere vertrouwensaspecten. Traditionele mond-tot-mond reclame blijft het meest invloedrijk. De afwezigheid van taal- en spelfouten op de website van een bedrijf draagt ook sterk bij aan het vertrouwen van een potentiële klant.
Een nieuw tijdperk voor loyaliteitsprogramma's
Steeds meer bedrijven en organisaties gebruiken klant- en werknemersprogramma’s om zich te onderscheiden en mensen aan zich te binden. Een leuke manier om een goede en duurzame relatie met je klant of bezoeker te krijgen. Toch laat de invulling van deze loyaliteitsprogramma's nog vaak te wensen over, waardoor ze niet leiden tot een echte merkconnectie. Door middel van een nieuwe kijk op loyaliteit wil Brands Love People daar verandering in brengen.
Ouwehands Dierenpark ook een uitstekende zakelijke locatie
Wist jij dat je niet persé de hele accreditatie voor YOIN excellent meeting places hoeft te doorlopen om te weten waar je staat als zakelijke eventlocatie? YOIN maakt zich sterk voor een hoog kwaliteitsniveau in de gehele branche en biedt daarom ook de mogelijkheid voor een zogenoemde ‘Nulmeting’.
Jaarbeurs start met campagne Congrescoaches
Met de campagne Congrescoaches wil Jaarbeurs zich met haar kennis en kunde onderscheiden als congres- en vergaderlocatie. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.
Brugge verbindt Europa met bijeenkomsten
Brugge is gaststad voor het IUCN Regional Conservation Forum for Europe, North and Central Asia en voor het CityDNA Autumn Conference & GDS Forum. Het is een belangrijk internationaal congres dat aansluit bij het thema Duurzaamheid. City Destinations Alliance (CityDNA) is de Europese associatie van stedelijke toeristische organisaties en congresbureaus.
Nieuwe evenementenhub: The Rooftop at Groot Handelsgebouw
Het Groot Handelsgebouw, een icoon van Rotterdams wederopbouw en de thuisbasis van meer dan 450 bedrijven, gaat een nieuwe fase in dit voorjaar. In samenwerking met Révolt, de pionier in innovatieve evenementen in Rotterdam, wordt het dak van het GHG getransformeerd tot dynamische evenementen locatie, The Rooftop at GHG. De voormalige Engels zalen en terrassen worden omgetoverd tot een bruisende hub voor evenementen en publieksactiviteiten. De centrale locatie pal naast het Centraal Station, maakt The Rooftop at GHG perfect toegankelijk voor zowel nationale als internationale bezoekers.
IHCP verkent longstay partnerships op Relocation Congress
Hotelmanagementbedrijf International Hotel Capital Partners (IHCP) woont vanaf 29 april het Relocation Congress bij. Het event wordt georganiseerd door de European Relocation Association (EuRA) en vindt plaats in Portugal. IHCP biedt met Residence Inn by Marriott The Hague 127 volledig ingerichte studio’s aan, speciaal gericht op longstay. Tijdens het congres zal IHCP contacten leggen met verschillende spelers op de corporate relocation markt.
Gezamenlijke sales- en marketinginitiatieven versnellen transformatiedoelen
Dynatrace, gespecialiseerd in unified observability en beveiliging, breid zijn Go-to-Market (GMY-)partnership met Google Cloud uit. De GMT omvat gezamenlijke sales- en marketinginitiatieven waaronder events, workshops en marketingcampagnes. Met deze samenwerking wordt het mogelijk voor meer klanten om het Dynatrace-platform op Google Cloud te implementeren voor AI-powered analytics en automatisering van hun cloud-native omgevingen. Daarnaast draagt het bij aan hun digitale transformatiedoelen.
Sodexo en Wereld Natuur fonds zetten ‘aardig eten’ op de kaart
Food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL zij een samenwerking aangegaan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht. Dit gebeurt aan de hand van de WWF-NL campagne ‘Aardig Eten’. ‘Aardig Eten’ gaat over het op laagdrempelige manier stimuleren van duurzaam eten, onder andere door te informeren over hoe met simpele aanpassingen in het menu de invloed op natuur en biodiversiteit kleiner kan.
Nieuw gezondheidsplatform Evermood
Evermood is een nieuw platform dat mentale gezondheid op de werkplek preventief aanpakt. Evermood biedt 360 graden ondersteuning om te voorkomen dat medewerkers uitvallen binnen de aandachtsgebieden: mentale-, fysieke-, financiële- en loopbaanfitheid. Het platform geeft medewerkers toegang tot een voortdurend groeiende mediabibliotheek met artikelen, video's, oefeningen en 1-op-1 professioneel advies en coaching over persoonlijke en gezondheidsonderwerpen.
Hilton beste werkplek voor vrouwen in de Nederlandse hotelbranche
Hotel- en resortketen Hilton heeft de zesde positie behaald op de prestigieuze Great Place to Work for Women-lijst, samengesteld door de organisatie Great Place to Work. Hiermee is het hotel de hoogst genoteerde werkplek voor vrouwen binnen de Nederlandse hotelbranche. De uitreiking vond plaats eind maart, tijdens de Women's Visibility Awards in het Internationaal Theater Amsterdam (ITA). De ranglijst erkent organisaties die uitblinken in het creëren van een inclusieve en ondersteunende werkomgeving voor vrouwen.
Jaarbeurs had in 2023 een goed jaar
Uit het jaarverslag over 2023 blijkt dat de Jaarbeurs weer volop in bedrijf is. In 2023 is Jaarbeurs bezocht door 2,3 miljoen bezoekers. Het publiek heeft Jaarbeurs voor de tweede keer op rij gekozen tot beste congreslocatie van het jaar. Na een aantal verliesgevende jaren is een positief rendement behaald van 9,9 miljoen euro. En opnieuw zijn grote stappen gezet op het gebied van duurzaamheid.
- 1 van 313
- volgende ›