Achtergrondartikelen
Michelin sterren in Nederland
Een Michelinsterren restaurant is niet de eerste plek waar je aan denkt voor een congres, maar een aantal zijn er heel geschikt voor. En anders om ze te bezoeken voor of na je congres. Uiteindelijk moet dat toch weer een keer gaan lukken.
Rotterdam Ahoy verwacht verder reikende kennisoverdracht post corona
In de reeks gesprekken met vertegenwoordigers uit de MICE branche over 'De zakelijke evenementenbranche post corona', is dit het derde interview, dit keer met Désirée Baltussen, Director of Conventions van Rotterdam Ahoy.
Geen langdurige impact coronacrisis op toekomst Gen Z
Nieuw onderzoek van Oxford Economics in samenwerking met Snap onthult dat, ondanks de uitdagingen waar jongeren nu mee te maken hebben, Generatie Z (mensen geboren tussen 1995 en 2010) er beter voor staat dan gedacht. De vraag naar vaardigheden en eigenschappen die jongeren inherent bezitten wordt alleen maar groter door de pandemie, die veel ontwikkelingen versnelt.
Zijn we nu helemaal op orde met de AVG?
Zomer 2016, de Algemene Verordening Gegevensbescherming komt er aan. De Europese variant heet de General Data Protection Regulation (GDPR) en is bedoeld om binnen Europa eenduidigheid te creëren over hoe om te gaan met persoonlijke dan wel tot personen herleidbare gegevens.
Mannen gaan voor geld
(Column) Uit het Recruitment Kengetallen Onderzoek (ik heb het niet bedacht) blijkt dat mannen vooral gaan voor geld, terwijl vrouwen meer waarde hechten aan vrije tijd. Sluit naadloos aan bij die eeuwige discussie: wat is nu belangrijker, geld of geluk? Of is dat hetzelfde? Voor mannen blijkbaar in hoge mate wel.
Verkiezingsfraude? Is Trump hier gearriveerd…?
Deze week was er nogal wat aandacht voor de aankomende verkiezingen voor de Tweede kamer. De Partij voor de Dieren had gevraagd of ook, naast 70-plussers, mensen die door een beperking belemmerd werden per post zouden kunnen stemmen. Lang verhaal kort: dat kon niet.
VakWereld start onderzoek onder 14.000 professionals naar status AVG
VakWereld start deze maand een onderzoek onder circa 14.000 informatieprofessionals naar de stand van zaken meer dan twee jaar na inwerkingtreding van de privacyverordening, AVG. Aanleiding is onder meer de maatschappelijke onrust rond de berichtgeving over Belastingdienst en GGD.
We leven in een informatie-ijstijd…
(Column) We maken ons drukker over het niet doorgaan van een Elfstedentocht dan over veiligheid van informatie blijkbaar. De afgelopen dagen sloeg het weer toe: de Elfstedenkoorts. Terwijl het comité van wijze ijsmannen in november of zo al had aangegeven dat de Elfstedentocht er deze winter hoe dan ook niet gaat komen door corona...
De zakelijke evenementenbranche post corona
Is de zakelijke evenementenbranche voorgoed veranderd? Dit is één van de vragen die de redactie van CongresWereld voorlegde aan commercieel directeur Michiel Lindenbergh van Amsterdam Conference Centre Beurs van Berlage. Het eerste interview uit een reeks.
NBTC Focus Event: herstel boven alles
Tijdens het online NBTC Focus event op 25 januari j.l deelde het NBTC de ambitie en focus voor bestemming Nederland in 2021: ‘Herstel boven alles, zonder de uitdagingen op de langere termijn uit het oog te verliezen’.
Dramatisch(e) digitale democratie…?
(Column) Met de lockdown en avondklok staat de democratie onder druk. Het liep volgens bepaalde groepen toch al niet helemaal lekker toen de wereld nog gewoon was, maar nu wordt het steeds moeizamer. De gemeentepolitiek is daarop zeker geen (positieve) uitzondering.
PIM Trend Fest 2021: deze zes trends zijn voor merken relevant
Tijdens het jaarlijkse Trend Fest kregen marketeers een stevige boodschap mee. De maatschappij staat op een kantelpunt. Angst en onzekerheid zullen het komende decennium domineren. Dat betekent dat merken aan de slag moeten om de verbinding met mensen te behouden en te versterken. En om vertrouwen op te bouwen. Zes trends bieden daarbij houvast: samen sterk, naturiteit, escapisme, strijdlust, kwaliteit en aandacht.
PIM Trendrapport 2021: maatschappij op kantelpunt, merken moeten vermenselijken
Platform Innovatie in Marketing (PIM) lanceert tijdens het PIM Trend Fest op 21 januari 2021 het 16e trendrapport met als thema: de vermenselijking van merken. De maatschappij staat op een omslagpunt. Merken kunnen niet meer volstaan met het bieden van inspiratie voor een leuker leven, maar worden uitgedaagd daadwerkelijk bij te dragen aan een positieve verandering in de wereld.
NBTC: trends & ontwikkelingen op de zakelijke markt
Jaarlijks presenteert het NBTC de kerncijfers van de zakelijke markt, dit keer in de vorm van een online magazine. Dit magazine geeft inzicht in de trends en ontwikkelingen binnen de wereldwijde zakenreismarkt, internationale congresstatistieken en cijfers betreffende nationale en internationale zakenreizen in Nederland.
- 1 van 11
- volgende ›